HUDEBNÍ OBOR (HO)

Hudební obor v základním uměleckém vzdělávání umožní žákovi prostřednictvím soustavného vzdělávání, aktivní a poučené interpretace, vlastní tvorby, poznávání hudební kultury a osvojením si základních teoretických znalostí využívat hudbu jako prostředek vzájemné komunikace i osobního uměleckého sdělení.

V oblasti Hudební interpretace a tvorba je žákovi umožněno osvojit si hru na nástroj, zpěv, popřípadě hudební kompoziční techniku – skladbu. Žák získává elementární hudební návyky a dovednosti a následně je rozvíjí nejen jako sólista, ale i jako spoluhráč v komorní a souborové hře nebo ve sborovém zpěvu. Později může uplatnit získané znalosti a vlastní mimořádné nadání v oblasti improvizace, komponování hudby, využívání moderních technologií v hudbě atd.

Vzdělávací oblast Hudební interpretace a tvorba se v základní uměleckém vzdělávání realizuje v podobě individuální výuky (například sólová hra na nástroj) a v podobě kolektivní výuky (např. hra v orchestru, pěvecký sbor, komorní hra, souborová hra apod.)

Žáci pravidelně vystupují na třídních i jiných koncertech pořádaných školou a také se mohou účastnit soutěží. Dále jim škola nabízí možnost navštěvovat hudební představení a koncerty. Samozřejmostí je příprava žáků na přijímací řízení na umělecké školy. Studium I. i II. stupně je zakončeno účastí na absolventském koncertě.

Studijní předměty hudebního oboru:

  • Hra na klavír

  • Hra na klávesy

  • Hra na housle

  • Hra na violu

  • Hra na kytaru

  • Hra na elektrickou kytaru

  • Hra na basovou kytaru

  • Hra na zobcovou flétnu

  • Hra na příčnou flétnu

  • Hra na klarinet

  • Hra na saxofon

  • Hra na trubku

  • Hra na trombón

  • Hra na baskřídlovku

  • Hra na tubu

  • Hra na bicí

  • Sborový zpěv

  • Sólový zpěv

Povinné předměty:

  • Hudební nauka

    • PHV

    • 1. - 5. ročník

Povinně volitelné předměty:

  • Souborová hra

    • 4. (3.) - 7. ročník I. stupně

    • 1. - 4. ročník II. stupně

  • Komorní hra

    • 4. (3.) - 7. ročník I. stupně

    • 1. - 4. ročník II. stupně